S-ryhmä mukaan nuorten työkykytalkoisiin!

Ensisijaiset välilehdet

S-ryhmän Nuori Mieli Työssä -ohjelma kokoaa eri alojen asiantuntijoita ja nuoria työntekijöitä yhteen. Kolmivuotinen, usean kumppanin yhteistyöhanke tuottaa tietoa ja työkaluja nuorten työkykyisyyden ja työelämään kiinnittymisen tukemiseksi, yhdessä nuorten kanssa.

Nuori Mieli Työssä on S-ryhmän hyvän työelämän kehittämisohjelma, jonka keskiössä ovat alle 25-vuotiaat nuoret. Hankkeen kummina S-ryhmässä toimii Osuuskauppa Hämeenmaan johtoryhmä. Yhteistyökumppaneita ovat työeläkeyhtiö Elo, LähiTapiola, Opteam, PAM, SAKU ry, Suomen Mielenterveysseura, Terveystalo, Työelämä 2020 ja Työterveyslaitos.

Nuori Mieli Työssä ohjelma koostuu useasta osahankkeesta, joissa etsitään konkreettisia työkaluja – innovaatioita – nuorten työelämätaitojen kehittämiseksi ja työhyvinvoinnin lisäämiseksi. S-ryhmän 40 000:sta työntekijästä neljännes – noin 10 000 – on alle 25-vuotiaita. Vakituisen henkilöstön ohella S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria kesätyöntekijöinä ja kausiapulaisina. Tämän vuoksi S-ryhmä kokee nuorten työelämätaitoihin ja työhyvinvointiin vaikuttamisen tärkeäksi tehtäväkseen. Samalla S-ryhmä haluaa nostaa nuorten työelämätaitoihin ja työkykyisyyteen vaikuttavia ilmiöitä keskusteluun.

SAKU ry on aktiivisesti mukana Nuori Mieli Työssä -ohjelman kahdessa osahankkeessa, joissa kehitetään työkykypassia työelämässä sovellettavaksi, työelämäluotsausta ja oppilaitosten ja työpaikkojen yhteistyötä nuorten työelämätaitojen vahvistamiseksi.

S-ryhmän tiedote

Lisätietoja antavat:
S-ryhmä, henkilöstöjohtaja Susa Nikula (SOK), puh. 010 76 80260
S-ryhmä, työhyvinvointijohtaja Sanna-Mari Myllynen (SOK), puh. 010 768 0312
Työeläkeyhtiö Elo, työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuorinen, puh. 044 986 3272
SAKU ry, verkostokoordinaattori Ville Virtanen, puh. 0207 55 10 16