Hyvinvointiverkoston 1. vuosi

Ammatillisen koulutuksen hyvinvointiverkosto -hankkeen 1. vuosi on takana. Merkkipäivää vietettiin SAKU ry:n toimistolla työn merkeissä, joskin iltapäivän kahvitauolla tarjoilu oli tavallista arkipäivää raikkaampaa.

Hankkeen ensimmäisen vuoden aikana ammatillisen koulutuksen kentän ja yhteistyöorganisaatioiden verkosto on muototutunut jo melko laajaksi. Ovet ovat luonnollisesti koko ajan auki kaikille hyvinvointityötä tekeville tahoille. Uusimpana yhteistyötahona verkostoon liittyi kuluneella viikolla Koulutuksen tutkimuslaitos.

Hankkeen ensimmäisen vuoden väliaikantilannetta kuvaavat parhaiten kaksi liitetiedostoa, joissa on kuvattu verkoston tilanne ja hyvinvoivan oppimisympäristön märittelyn vaihe hankkeen ensimmäisen vuoden umpeutuessa.

Hankkeen toinen vuosi käynnistyy hyvinvointiohjelmien laatimisen merkeissä. SAKU ry ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos toteuttavat pilottityönä hyvinvointiohjelmat 4 - 6 koulutuksen järjestäjän kanssa. Pilotiksi voi hakeutua ottamalla yhteyttä hankkeen projektipäällikkö Ville Virtaseen. Hyvinvointiohjelmien suunnittelu, toteutus ja arviointi painottuvat lukuvuodelle 2010-2011. Hanke jatkuu vuoden 2011 loppuun.