Kouluterveyttä ja työpaikkaliikuntaa

Lomakauden jälkeen viikolla 34 järjestetään kaksi valtakunnallsita teemaseminaaria, joissa esillä ovat sekä opiskelijoiden, että henkilöstön hyvinvointi ja työssä jaksaminen.

Tampereella 24. - 25.8. järjestettävien koulututerveyspäivien ohjelma on julkaistu ja löytyy THL:n sivuilta. Tämän vuoden kouluterveyspäivien ammatillisen koulutuksen teemaosion otsikkona on "Amiksesta terveyden ja työkyvyn avaimet". Teemaa lähestytään elinikäisen oppimisen avaintaitojen, liikunnanopetuksen ja ravintoasioiden näkökulmasta. Päiville ilmoittaudutaan THL:n sivujen ilmoittautumislomakkeella, joka löytyy koulutervesypäivien kutsusta.

Välittömäti kouluterveyspäivien jälkeen 26.8 Helsingissä järjestetään valtakunnallinen työpaikkaliikunnan seminaari, jossa käsitellään työpaikkaliikunnan roolia työurien pidentämisessä. Teemaa jatketaan käytännönläheisesti perjantaina 27.8. Kuntofestivaalilla, joka tarjoaa tilaisuuden kokeilla eri liikuntalajeja. Festivaalien yhteydessä juostaan myös työpaikkajoukkueiden maraton viesti 5-10 henkilön joukkueilla. Työpaikkaliikunnan seminaarin ja Kuntofestivaalien järjestelyistä vastaa Suomen Kuntourheiluliitto.