Hyvinvointipäivillä julkistettiin hyvinvoivan oppimisympäristön malli

Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivillä käsiteltiin hyvinvoivan oppimisympäristön kokonaisuutta ja esiteltiin ammatillisen koulutuksen hyvinvoivan oppimisympäristön malli. Päivät tarjosivat mahdollisuuden kohdata kolleegoja, kuulla ja kysyä hyvinvointityön hyvistä käytännöistä eri puolella Suomea ja tustua hyvinvointia edistävien järjestöjen toimintaan.

Päivien avaukseksi esiteltiin Ammatillisen koulutuksen hyvinvointiverkosto -hankkeen (ESR) tuloksia ja toisessa vaiheessa kolme eri koulutuksen järjestäjää esittelivät omia käytäntöjään hyvinvointityöstä. Toisen päivän ohjelmassa oli työpajoja, miniseminaareja ja hyvinvointitori, joilla hyvinvoivan oppmisympäristön edistämistä tarkasteltiin erilaisista näkökulmista.

Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät järjestettiin nykymuotoisina nyt kolmannen kerran. Päivät kokosivat lähes 100 osallistujaa 29 koulutuksen järjestäjän organisaatiosta ja 7 järjestöstä. Lisäksi päivien toteuttamiseen osallistuivat opetus- ja kulttuuriministeriö, Kirkkohallitus ja 2 hyvinvointiyritystä.

Hyvinvointipäivien materiaalit:

Hyvinvointipäivien palaute

Hyvinvointipäivistä voi antaa palautetta täyttämällä kymmenen kysymyksen sähköinen palautelomake 16.12.2011 mennessä.