SAKU ry:lle sydänterveyden edistämisen palkinto

Sydänliitto on myöntänyt valtakunnallisen sydänterveyden edistäjän palkinnon Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto SAKU ry:lle.

Tiivistelmä Sydänliiton tiedotteesta 11.4.2011

Sydänliitto on terveyspoliittisissa tavoitteissaan linjannut, että terveyden tulee olla osa koulutusta kaikilla ammattialoilla. Sydänliitto ajaa tavoitteenaan sitä, että oppilaitokset ja harjoittelupaikat vahvistavat opiskelu- ja työterveyttä tasa-arvoisesti oppilaitoksesta tai koulutuspaikasta riippumatta.

Sydänliitto myöntää vuosittain yhden valtakunnallisen sydänterveyden edistäjän palkinnon sekä useita alueellisia, sydänpiirien esittämiä kunniamainintoja.  Vuoden 2011 valtakunnallinen palkinto on myönnetty SAKU ry:lle, joka Sydänlliitossa nähdään edelläkävijänä ammattiin opiskelevien nuorten terveyden edistämisessä.

SAKU ry on ollut määrätietoisesti mukana rakentamassa ammattiosaajan työkykypassia. Ammattiosaajan työkykypassi on viisi osa-aluetta sisältävä kokonaisuus, jonka ammattiin opiskelevat suorittavat ammattiopintojensa aikana. Ammattiosaajan työkykypassiin sisältyy terveysosaaminen, toiminta- ja työkykyä edistävä liikunta, työkykyvalmiuksien vahvistaminen, harrastuneisuus ja yhteistyövalmiudet sekä ammatin työkykyvalmiudet.

Lisätietoja: Suomen Sydänliitto ry
kehittämispäällikkö Marjaana Lahti-Koski, 050 359 1211 tai järjestöpäällikkö Timo Ruoko, 0400 601 159

Valtakunnallista Sydänviikkoa vietetään 10.-17.4.2011 teemalla Tunne arvosi.