Työkykypassin toimeenpanon tuki haettavana

Opetushallitus asettaa haettaviksi valtion vuoden 2011 talousarvioon sisältyvästä määrärahasta valtionavustukset ammattiosaajan työkykypassin toimeenpanon tukeen.

Tähän tarkoitukseen on varattu 250 000 euroa. Avustusta myönnetään enintään 75 % hankkeen kokonaiskustannuksista, joten hakijan oma maksuosuus on vähintään 25 %. Koulutuksen järjestäjien yhteishankkeen koordinointiin myönnettävä avustus on enintään 95 %. Hakuaika on 14.3. - 11.4.2011.

Tavoitteena on saada uusia ammatillisen koulutuksen järjestäjiä työkykypassin käyttöönottajiksi. Tavoitteena on myös kehittää uusia työkykypassin toteutusmuotoja sekä levittää hyviä käytäntöjä muiden koulutuksen järjestäjien käyttöön. Työkykypassin aikaisemmin käyttöön ottaneet ja siihen perehtyneet voivat hakea avustusta koulutukseen, jonka pääkohteena ovat muut ammatillisen koulutuksen järjestäjät.

Tarkemmat ohjeet ja hakulomakkeet löytyvät Opetushallituksen sivuilta.