Amis - Arjen ammatilaiset

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n amistyö haluaa olla mukana tukemassa myötätuulta saanutta ammatillisen koulutuksen arvostuksen nousua. Amis – Arjen Ammattilaiset käärii hihat ylös ja aloittaa työt ammattioppilaitosten opiskelu- ja työyhteisöjen hyvinvoinnin parantamiseksi.

Amistyön aloitusta komistaa NextStep-messujen esiintymislavalle kapuava yhtye Fintelligens. Ammattilainen.fi -messuosastolla kerätään seinälle ja videolle nuorten ajatuksia ammattilaisuudesta. Facebookissa voi käydä tykkäämällä allekirjoittamassa vetoomuksen, jolla ajetaan ammattiin valmistuneiden näkyvämpää juhlistamista ja nimien julkaisemista valtakunnan päivälehdissä.

Ammattiin opiskelevien terveyden, yhteisöllisyyden ja osallisuuden edistämisen ei tarvitse jäädä juhlapuheeksi. EHYT ry kutsuu yhteisiin talkoisiin mukaan niin opiskelijat, oppilaitokset kuin järjestöjen ja elinkeinoelämän edustajatkin. Amis tekee eikä selittele. Amis, se tarkoittaa sitä että on ammattilainen.

Lisätietoa hankkeesta ammattilainen.fi -sivustolla.

Lähde: EHYT ry:n lehdistötiedote 31.1.2012