Kolahtaako? - työkykyä edistävä menetelmä kuljetusalalle

Työterveyslaitoksen Kolahtaako? – työkykyä edistävän toiminnan yhteiskehittämisen menetelmä julkistettiin 25.4.2013. Kolahtaako? -menetelmä on suunnattu kuljetusalan työntekijöiden hyvinvoinnin ja työkyvyn ylläpitämiseen ja lisäämiseen. Sen avulla on tarkoitus herättää keskustelua liittyen työkykyä edistävän toiminnan kehittämiseen.

Menetelmä on suunnattu kuljetusalan yrityksille, työterveyshuolloille, kouluttajille sekä koulutuksenjärjestäjille, jotka tarjoavat logistiikka-alan koulutusta. Menetelmä palvelee näin myös logistiikka-alan opiskelijoita ja toimii keskustelun herättäjänä myös heille pohdittaessa työkykyä ja oman hyvinvoinnin ylläpitämistä.

Kolahtaako? -menetelmä on testattu ja kehitetty yhdessä ammattikuljettajien, taksiyrittäjien sekä keskisuuren yhdistelmäkuljetusalan yrityksen kanssa. Se on luotu Työterveyslaitoksen Nuori kuski osaa! -hankkeessa.

Lisätietoja:

Susanna Kemppainen, asiantuntija, p. 043 824 3390, susanna.kemppainen@ttl.fi
Anne Salmi, erityisasiantuntija, p. 043 824 1342, anne.salmi@ttl.fi

Kolahtaako? -yhteiskehittämisen menetelmä

Kolahtaako? -menetelmän maksutonta painettua versiota voi tilata osoitteesta susanna.kemppainen@ttl.fi

Virkeänä ratissa