Nuorten Alpo.fi-hyvinvointisivusto siirtyi uuteen aikaan

Ammattiin opiskeleville suunnattu ja työkykypassin tueksi tehty nuorten Alpo.fi-hyvinvointisivusto on uudistettu. Jatkokehityksen tueksi käyttäjiltä toivotaan runsaasti palautetta!

Alunperin vuonna 2007 avattu alpo.fi -sivusto on kokenut täysremontin visuaalisesta ilmeestä sisältöihin asti. Vanhan sivuston alkuperäisenä perusideana oli tarjota harrastuspäiväkirja liikuntasuoritusten merkitsemiseen. Vuosien varrella sivuston sisältö paisui varsin laajaksi. Uudistustyössä lähdettiin liikkeelle sen miettimisestä, mitä sivustolla nyt halutaan saavuttaa.

Uuden Alpon sisältö rakentuu kolmen ison teeman ympärille: Hallitse yksityiskohdat -osiossa muistutetaan siitä, että päätään käyttämällä oman työn rasittavuutta voi keventää. Keho työkaluna -osiossa pohditaan kuormittavan työn vaikutuksia. Pidä huolta itsestäsi -osio muistuttaa taas elintapojen vaikutuksista työkykyyn ja hyvinvointiin.

Vanha Alpo -sivusto on käytettävissä lukuvuoden loppuun saakka osoitteessa alpo.fi. Uuteen Alpoon voi tutustua sivulla beta.alpo.fi. Uusi opiskelijasivusto korvaa vanhan opiskelijasivuston lopullisesti kesällä.

Alposta toivotaan palautetta niin opiskelijoilta kuin henkilöstöltäkin. Palautetta voi lähettää kätevimmin suoraan sivuston ylälaidasta löytyvän palautelinkin kautta.

Koko jutun voit lukea SAKU ry:n nettisivuilta.