Sataedulle SPR:n Ennakkoluuloton edelläkävijä –tunnustus

Sataedussa on tehty vahvasti työtä maahanmuuttoon liittyvän kotouttamistyön ja maahanmuuttajien koulutuksen edistämiseksi. Työssä on myös huomioitu maahanmuuttajaopiskelijoiden hyvinvointi. SPR:n Satakunnan piiri palkitsi Sataedun työn myöntämällä oppilaitokselle "Ennakkoluuloton edelläkävijä" -tunnustuksen.

Suomen Punaisen Ristin paikallisosastot ja piirit jakavat rasisminvastaisella viikolla Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksia erilaisille yrityksille, yhteisöille ja ihmisille, jotka ovat toiminnallaan edistäneet yhdenvertaisuutta. Tunnustuksen tavoitteena on nostaa esille toimijoita, jotka edistävät ihmisten yhdenvertaista kohtelua suomalaisessa yhteiskunnassa. Keskeistä on myös myönteisten asenteiden edistäminen ja avoin tosiasioihin perustuva keskustelu.

Satakunnan piirin palkitsema Sataedu kouluttaa maahanmuuttajia kymmenellä paikkakunnalla ja maahanmuuttajataustaisia opiskelijoita on noin 250. Oppilaitoksessa on kehitetty suomen kielen opetuksen lisäksi muun muassa maahanmuuttajien ohjaus- ja neuvontatoimintaa, työperusteiseen maahanmuuttoon liittyvää koulutusta, luku- ja kirjoitustaidon koulutuksia sekä monikulttuurikoulutusta.

Lue koko uutinen Sataedun sivuilta.