Leima-lehti romuttaa ennakkoluuloja ja stereotypioita

Väestöliiton nuorille ja nuorten kanssa työskenteleville julkaisema Leima-lehti kertoo ihmisten oikeuksista. Yksi tärkeimmistä oikeuksista on lupa olla sellainen kuin on, vapaana erilaisista leimoista.

Sanoilla on väliä. Sanojen kautta määritelemme ihmisiä. Usein määritelmät ovat kapeita ja kiinnittävät huomiota vain yhteen ihmisen piirteeseen. Jokaisessa ihmisessä on kuitenkin monta puolta ja ominaisuutta. Kukaan ei ole pelkkä homo tai pelkkä nörtti. Leima-lehden avulla halutaan romuttaa tyhmiä ennakkoluuloja ja stereotypioita. Leima sisältää kertomuksia tyypeistä, jotka ovat rohkeasti omia itsejään. Lehdessä on myös vinkkejä, joiden avulla voi rakentaa maailmaa avoimemmaksi paikaksi kaikille.

Leima-lehden tavoitteena onkin edistää yhteisöllisyyttä siten, että kaikki voivat elää omannäköistä elämää ilman pelkoa syrjinnästä. Synnyinpaikka, seksuaalinen tai musiikillinen suuntautuminen tai mikään muukaan ominaisuus ei saa estää kenenkään onnellisuutta.