Työkykypassi 2.0

Ammattiosaajan työkykypassi muuttuu tutkintouudistuksen myötä osaamisperusteiseksi. Työkykypassin päivitetty kuvaus, tavoitteet ja osa-alueiden suorittamisen ja arvioinnin ohjeet julkaistiin perjantaina 23.1.

Ammattiosaajan työkykypassi on jatkossakin viidestä osa-alueesta muodostuva kokonaisuus. Työkykypassin laajuus on vähintään 9 osaamispistettä. Uudistuneen passin käyttöönoton, opetuksen ja ohjauksen käsikirja on tarkoitettu tueksi opetussuunnitelmien laatijoille, opettajille ja ohjaajille. Ensimmäisessä vaiheessa julkaistiin ladattava PDF-tiedosto ja verkkojullkaisu. Tammikuun viimeisellä viikolla valmistuu käsikirjan painettu versio, jota voi tilata SAKU ry:n toimistolta.